donderdag 5 september 2013

Evaluatiekaartjes van Juf Sira

Op Twitter vertelde juf Sira #jufSira over de evaluatiekaartjes die zij had gemaakt. Ik werd meteen enthousiast en vroeg haar ze mij te mailen. Dit deed ze zonder enige twijfel, want de visie van juf Sira is: "Hoe meer mensen er iets aan hebben,  hoe beter!" Ik heb de kaartjes in Word gezet in mijn eigen thema (perfectionistisch als ik ben). Je kunt ze nu downloaden via:  https://docs.google.com/file/d/0B92PcNwsmAKGcFE3Nk9yMFRBd2c/edit?usp=sharing

Ik heb de kaartjes afgelopen dagen (mijn eerste werkweek) dagelijks gebruikt. Afgelopen woensdag was mijn laatste werkdag van de eerste werkweek en toen stelde ik de kinderen de vraag: 'Als jij vandaag een cijfer van 1 t/m 10 zou mogen geven, welk cijfer geef je dan en waarom?' De kinderen moesten er even over nadenken, misschien wel omdat we bij mij op school geen cijferbeoordelingen geven, maar misschien (ook) omdat ze moesten nadenken over het waarom! Vervolgens heb ik de kinderen gevraagd een cijfer te geven voor de eerste 3 dagen. Daaruit kwam een gemiddelde van een 8,5! Dat is natuurlijk al mooi, maar het mooiste was het waarom... "De eerste dag hebben we niet gewerkt uit boeken, maar wel met elkaar gewerkt aan wat wij in groep 8 willen bereiken. Dat was een 10 waard..."

Ik wens jullie er enorm veel plezier mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten